Ţin să menţionez că acest blog este proprietate personală, iar eu mă voi folosi de acesta în conformitate cu nevoile şi credinţele mele. Îmi iau de asemenea dreptul de a modera discuţiile pe marginea subiectelor expuse aici şi voi ignora orice atac la persoană, mai ales dacă vine sub formă anonimă.

luni, 1 noiembrie 2010

Evoluție sau involuție

Suntem într-o eră a tehnologiei și dacă nu știi să folosești un telefon mobil sau să operezi pe calculator, ești considerat primitiv sau inadaptat timpului. Nu neg necesitatea unor cunoștințe de bază in aceste domenii, trebuie să fim in pas cu tehnologia, dar nu să cădem în extreme.
Urmărind câteva site-uri de socializare și chiar anumite persoane din anturajul meu, mi-a dat seama că tehnologia nu aduce cu ea chiar evoluție. Am ajuns să cunosc persoane afectate grav de acest progres. Singura "evoluție"" a lor, pe care am putut-o observa eu, a fost cea a scrierii in limba română. Pe lângă faptul că stâlceau cuvintele, le scriau legate, le foloseau in alte sensuri fără cunoștință de cauză, am mai avut ocazia să dau și peste persoane care imi scriau într-o combinație de mai multe limbi si abrevieri, o noua limbă, gen Esperanto.
Îmi vine să-i plâng de milă limbii române...la cât de "faultată" e...cred că stă în comă în spital, secția de reanimare.

Înteleg lipsa timpului la tineri, că se grăbesc să scrie pe messenger sau că economisesc caracterele din sms-uri, dar nu-i înteleg atunci când trimit un mail, când scriu o lucrare, când scriu orice care pe urmă devine public și denotă nivelul de cultură care-l are acea persoană.

8 comentarii:

  1. ah, true, tehnologia's a bitch; odata m-am surprins scriind "Gheorghitza" cu tz intr-un referat la limba romana si chiar astazi in tramvai am inceput sa cuget la un subiect mai profund pe care urmeaza sa il dezvolt pe blog, si in mintea mea vizualizam tastele si in timp ce gandeam, scriam. Cat de awesome e asta?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai surprins perfect un aspect din articolul meu, colega. Combinatia asta romano-engleza in scrierile noastre e din ce in ce mai frecventa...nu stiu ce vrea lumea din ziua de azi sa demonstreze...ca e "poligloaba"?

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne Isuse nu! Ca avem internet.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sau..cum unii folosesc prescurtari in limba engleza. Promovati valorile nationale, fratilor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am o singura observatie,daca tot esti asa de gramatical :)),incearca sa scrii cu alineat,asa e frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare rau draga cititor\cititoare...pe blog nu poti scrie cu alineat...scrisul merge intr-una.

    RăspundețiȘtergere
  7. um, eu scriu intai in word si apoi copiez pe blog. Oricum, am observat intr-o gramada de ocazii ca daca cineva vrea sa iti lase un comentariu negativ, o face anonim, cam ca in Caragiale. Fii brav, trebuie sa avem curaj, anonim, dar curaj. Clar?

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate persoanele care lasa anonim o fac din necunostita de cauza...pentru a te semna, selecteaza Nume\adresa, dar treceti doar numele...adresa nu trebuie

    RăspundețiȘtergere