Ţin să menţionez că acest blog este proprietate personală, iar eu mă voi folosi de acesta în conformitate cu nevoile şi credinţele mele. Îmi iau de asemenea dreptul de a modera discuţiile pe marginea subiectelor expuse aici şi voi ignora orice atac la persoană, mai ales dacă vine sub formă anonimă.

vineri, 1 iulie 2011

Tatuajul..da sau ba!

Trebuie să recunosc că ideea de a scrie despre tatuaje mi-a fost insuflată în această dimineaţă, iar dacă mă gândesc bine...în urmă cu ceva vreme am colaborat cu un salon de tatuaje pentru realizarea unei reviste studenţeşti (de unde îşi trage şi blogul numele). 
Începutul acestei arte se pierde în negura anilor...s-ar spune că e practicată din neolitic, găsindu-se în Alpi  un corp de bărbat mumificat care avea 57 de tatuaje. Totuşi cele mai cunoscute cazuri de tatuaje se găsesc la populaţiile Ainu din Japonia, Berberii din Africa de Nord, Maori din Noua Zeelandă sau multe alte triburi africane si arabe.

Primul care scrie despre tatuaje este Joseph Banks, un cercetător şi botanist englez care l-a însoţit pe capitanul James Cook în prima sa călătorie. Banks menţiona: "I shall now mention the way they mark themselves indelibly, each of them is so marked by their humor or disposition". 
De la aceste triburi, la care tatuajul reprezenta funcţia sau poziţia socială, tatuajele au fost preluate de marinari şi aduse în Europa pentru ca aici să primească alte roluri. Tehnicile au evoluat, de la instrumente din os, la aparatură specializată, de la simple lini şi însemne tribale la litere chinezeşti, motive florale, animale sau chiar portrete aproape de realitate.
Eu tind să cred că în zilele noastre tatuajul a devenit un mod de exprimare. Unii le considera ca un gest de teribilism sau le privesc ca agresive, însă trebuie să acceptăm diversitatea, fiecare om are dreptul să se exprime liber în orice fel doreşte atâta timp cât nu atentează la siguranţa altuia. Sincer să fiu, şi eu m-am gândit să îmi fac un tatuaj...ramane de văzut când şi ce model.

 




Acum astept părerile voastre: Tatuajele-teribilism, mod de exprimare sau doar un fel de a impresiona?

5 comentarii:

  1. exista multe alte modalitati prin care te poti exprima si eu consider snobism sa justifici un tatuaj astfel.
    Primul tatuaj, daca e facut in adolescenta, e clar ca e din teribilism, iar mai tarziu in viata apare ca si o nevoie de schimbare (daca nu ai unul deja) sau poate reprezenta un hobby.
    Cel mai stupid e sa-ti faci portretul cuiva pe tine sau sa zici ca tatuajul X are nush ce semnificatie cand el reprezinta 1,5% din suprafata tatuata.
    'Dar vai, mi-am tatuat o albinutza pe o floare pe fesa stanga pentru a-mi onora mama decedata - care evident avea ca hobby apicultura'.
    Toate tatuajele sunt frumoase, chiar si cele kitschoase facute in puscarie, si fac parte din tine, dar asta nu inseamna ca te reprezinta.
    dar tu de ce vrei sa-ti faci un tatuaj? ca sa exprimi ce prin el?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta opinia ta. Exact la asta ma gandesc si eu...ce vreau sa exprim prin el...poate chiar din cauza asta nu m-am hotarat la un model. Prin model vrei sa reprezinti ceva, iar eu inca nu am un model :)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu tot timpul am opinii interesante! :)))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu daca tot timpul, dar cel putin de data aceastea e asa.
    As fi recunoscator daca ti-ai semna comentariile :)

    RăspundețiȘtergere
  5. ultima zici ca acum o iesit proaspat de la tunning :))...si mie mi-ar surade un tatuaj dar nu m-am gandit serios in privinta asta ..

    RăspundețiȘtergere